NIEUWS

10 tips over bioresonantie

Hierbij delen wij graag onze tips over bioresonantie.

Tien tips over bioresonantie therapie

1. Bioresonantie therapie is een al langer toegepaste betrouwbare therapie.

2. Er zijn geen bijwerkingen bekend van bioresonantie behandelingen

3. Bioresonantie therapie kan worden toegepast bij alle gezondheidsklachten.

4. Aanvullend op thuisarts diagnose of preventief inzetbaar

5. Het is effectief na een deskundige intake door een bioresonantie deskundige.

6. Binnen enkele bioresonantie sessies is al merkbaar resultaat.

7. De juiste keuze van bioresonantie technische hulpmiddelen bepaald resultaat.

8. Een bioresonantie therapeut moet over een ruime ervaring bezitten.

9. De bioresonantie therapeut moet controleerbare resultaten bereikt hebben.

10. De locatie, ondergrond, van de bioresonantie behandelplaats is mede bepalend voor het succes.

Spuugt uw baby veel? Dan heeft uw baby misschien last van Reflux. Neem contact op met Praktijk Calis voor een natuurgeneeswijze therapie
Preventie, Ziekten

Reflux bij baby’s

Spuugt je baby veel?

Is je baby erg onrustig? Huilt hij/zij veel tijdens en na een voeding of wil hij/zij helemaal niet drinken? Is hij/zij ontroostbaar en slaapt hij/zij slecht? Dat kan het zijn dat je kleintje last heeft van reflux.

Wat is een reflux?

Bij een reflux stroomt de maaginhoud terug in de slokdarm> Bij baby’s komt reflux regelmatig voor. De sluitspier tussen de slokdarm en de maag is dan nog niet helemaal ontwikkeld. Reflux is niet te genezen. Vaak ontwikkelt de spier zich in het eerste jaar en zullen de klachten verdwijnen.

Last van je maag, misschien heb je last van het Candida Syndroom. Neem contact op met Praktijk Calis voor meer informatie
Ziekten

Candida Syndroom

Candida albicans is van nature een gistcel, een component van de intestinale flora. Micro organismen, zoals acidofilus en bifidum, zorgen voor het correct functioneren van deze darmflora en belemmeren de overheersing van pathogene elementen. Echter, door diverse oorzaken kan de darmflora haar balans verliezen en kunnen mutaties van het dimorfe, commensale organisme candida albicans, parasitair en dan dominant worden. In feite muteert de candida albicans-cel van een schimmelachtige gístcel tot een gistachtige schimmel. Als gevolg van degeneratie en opvolgende penetratie van het darmslijmvlies kan deze schimmel vervolgens in de bloedbaan komen: er dreigt het candida—syndroam Chronische mucocutane candidiasis is in de zgn. reguliere geneeskunde geen onbekend beeld, maar bij dit beeld is sprake van recidiverende en persisterende oppervlakkige candida— infecties van de huid, nagels en slijmvliezen.

Preventie

Zelfmoordgedachten en neuro-inflammatie

In diverse onderzoeken naar hersenaandoeningen worden steeds vaker ontstekingsreacties van zenuwcellen aangewezen als mogelijke veroorzakers. Sinds kort blijkt zelfs dat neuro-inflammatie bij depressieve personen een rol zou kunnen spelen bij het hebben van zelfmoordgedachten.

In diverse onderzoeken naar hersenaandoeningen worden steeds vaker ontstekingsreacties van zenuwcellen aangewezen als mogelijke veroorzakers. Veelvoorkomende neurologische aandoeningen waaronder alzheimer, de ziekte van Parkinson, multiple sclerosis, obsessief-compulsieve stoornis en depressieve stoornissen worden steeds vaker in verband gebracht met neuro-inflammatie (Meraz-Rios 2013, Tansey, 2012, Madelyn 2017, Attwells 2017). Sterker nog: Read more

Voeding

Prikkelbare darm

Het prikkelbare-dram-syndroom is een verstoring van de spontane beweeglijkheid (=peristaltiek) van meestal het gehele maag-darm-kanaal. Het irritable-bowel syndrome komt ca. 2% van de bevolking voor -meestal tussen het 15e en 65e levensjaar- en 3 x vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

Bij IBS is de maag-darmwand extra gevoelig voor allerlei prikkels, waarvan voedsel, medicijnen en stress, en trekt onder invloed daarvan -meestal overdag en zelden ‘s nachts- abnormaal vaak samen (= mag- en/of darmspasmen). Omdat de gevoeligheid van de pijn-receptoren in de darmwand groter is dan normaal zijn de krampen extra pijnlijk.

Mogelijke oorzaken (o.a.) Erfelijke aanleg, verstoorde darmmottoriek, stress met verhoogde prikkelbaarheid, angst en depressie of voeding.

Ziekten

Fibromyalgie

Fibromyalgie is een onbegrepen ziekte. De voornaamste symptomen zijn spier- en gewrichtspijnen, maar de ziekte gaat meestal gepaard met vermoeidheid, verminderde hersenfuncties, slaapstoornissen, angst, depressie en slechte spijsvertering. De combinatie van spierpijn en psychische problemen blijft een eigenaardig gegeven. De pijn lijkt dus niet veroorzaakt te worden door een letsel in de spieren of de gewrichten, maar wel ergens in het zenuwstelsel. Stress is een belangrijke factor. Mogelijk herstellen patiënten met fibromyalgie zich minder goed na een periode van normale stress. Vaak stuiten patiënten met fibromyalgie op veel onbegrip, ook bij de arts. De ziekte zit dan wel ‘in het hoofd’, het betekent niet dat je er niets aan kunt doen. Stressmanagement en lichaamsbeweging zijn belangrijker in de behandeling dan geneesmiddelen.

Preventie

Hartritmestoornissen: preventie

Hartritmestoornissen zijn doorgaans van voorbijgaande aard en niet gevaarlijk voor een gezonde man of vrouw. Indien mensen last hebben van ritmestoringen is het wel raadzaam alcohol, koffie en sigaretten te mijden. Ritmestoringen kunnen in een aantal gevallen verholpen worden door het drinken van een groot glas koud sprankelend water, of het gezicht af te spoelen met koud water. Een andere mogelijkheid bestaat er in diep adem te halen, vervolgens de adem even vast te houden en vervolgens de lucht uit je longen te persen.
Het kan niet voldoende herhaald worden dat de hulp van een dokter nodig is indien de rusthartslag minder dan 50 slagen per minuut bedraagt, of meer dan 100 slagen per zestig seconden. Hetzelfde geldt vanzelfsprekend bij pijn in de borststreek die langer dan 10 minuten duurt, bij duizeligheid of bewustzijnsverlies.

Oervoeding

Onlangs heeft het Louis Bolk Instituut onderzoek afgerond naar effecten van oervoeding bij mensen met risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Sinds de industriële revolutie zijn de leefomstandigheden van de mens sterk gewijzigd. Onze huidige voeding lijkt helemaal niet meer op datgene wat er in de oertijd gegeten werd. De evolutie van de mens heeft deze veranderingen niet kunnen bijhouden. Men vermoed dat deze verandering van leefstijl en voeding bij veel mensen hebben geleid tot chronische gezondheidsklachten zoals suikerziekte, overgewicht, hart- en vaatziekten en andere welvaartsziekten. Oervoeding of paleolithische voeding, is gebaseerd op mager vlees, vis, groenten en fruit, wortels, eieren en noten. Zuivelproducten, granen, geraffineerde suikers en vetten, snoep, frisdrank en extra toegevoegd zout worden vermeden.

Hoe gezonder eten?

Baseer uw dieet op koolhydraatrijke producten. De meeste mensen eten te weinig koolhydraatrijke maaltijden zoals brood, rijst, pasta’s, granen en aardappelen. Ongeveer de helft van de calorieën in het dieet moet afkomstig zijn van deze voedingsproducten. Probeer volkoren brood en pasta’s te consumeren om het vezelgehalte in uw voeding te verhogen.
De meeste mensen eten te weinig fruit en groenten. Fruit en groenten zijn nochtans de leveranciers van heel wat beschermende voedingsstoffen. Probeer dagelijks ten minste 5 porties groenten en fruit te eten.

Voeding

Fitter met magnesium

Een dagelijks magnesiumsupplement stimuleert de fitheid van gezonde oudere vrouwen. Vrouwen (gemiddeld 71 jaar) die 300 mg magnesium namen, gingen kwieker wandelen en konden sneller rechtop staan van een stoel. De Italiaanse onderzoekers die de studie volgden, vonden dat de verbeteringen substantieel waren.

Deze studie suggereert dat magnesiumsupplementen een rol hebben om fysieke aftakeling te bestrijden. Veroudering betekent minder activiteit en minder spiermassa, en vooral dat laatste verhoogt de kans op ziekte en leed. Vooral vrouwen met een lage magnesiuminname boekten het meest resultaat. In de VS heeft bijna 80% van de vrouwen een magnesiumtekort.