Hooikoorts klachten

Zware tijd voor hooikoorts-patiënten verwacht.  Hooikoorts klachten horen bij de tijd van het jaar, maar in het bijzonder nu erg vroeg. Hier vind u meer informatie.

Volgens de Duitse prof. Andreas Dietz, directeur van de KNO-kliniek van Universitãt Leipzig, staat ons in de komende weken een ware ‘hooikoortsexplosie’ te wachten. Door de lange en vooral koude winter zijn de pollen relatief lang onderdrukt. Vooral bomen hebben nog geen bloesem kunnen vormen. Dit verandert echter snel als de temperatuur stijgt: in een korte tijd barst alles dan los, met berken als de klassieke ‘vroegbloeiers’. Berkenpollen zijn zeer allergeen en zullen dan ook direct tot hooikoorts leiden.

Acute hooikoorts klachten

In de natuurgeneeskunde wordt de acute hooikoorts behandeld, door in eerste instantie een algemene regulatietherapie toe te passen. Door hierbij gebruik te maken van homeopathisch-energetische stoffen wordt de overgevoeligheid voor allergenen gereduceerd. Pascallerg van Pascoe is het eerstaangewezen middel hiervoor.  Het bevat o.a. acidum formicum, dat in de homeopathie bekendstaat als een zogenaamd ‘Umstimmungsmittel’, een andere reactiewijze in het organisme bewerkstelligen door een aspecifieke prikkeltherapie- zoals bioresonantie therapie.

Systeemaandoening

Aangezien het gaat om een systeemaandoening, is het echter ook noodzakelijk een causale therapie in te zetten. De darmen zijn een bijzonder onderdeel van de behandeling. Dysbiose, leaky gut syndrome en candidiasis zijn veel voorkomende problemen die gerelateerd zijn aan het ontstaan van allergieën en in het bijzonder hooikoorts. Het is noodzakelijk het intestinale immuunsysteem te stimuleren met behulp van een darmsanering. Hierdoor zal een biologisch herstel van de symbiose in de darmflora plaatsvinden.

De therapie wordt verder onderbouwd met bioresonantie therapie. Dat geeft snellere resultaten en men hoeft geen medicatie innemen.