Huidklachten:

Veel voorkomende huidklachten bij voedselallergie of voedselovergevoeligheid zijn: eczeem, galbulten,jeuk en plotseling optredende rode vlekken op het lichaam (rash).

Klachten van de ogen:

Oogklachten kunnen zijn: gezwollen oogleden, wallen en donkere kringen onder de ogen, jeukende ogen en ontstoken ogen (conjunctivitis).

Klachten van de luchtwegen:

Klachten van de luchtwegen komen veel voor. Dit kunnen zijn: een loopneus en/of verstopte neus, een zwelling van de mond-keelholte die gepaard kan gaan met acute benauwdheid. Een voedselovergevoeligheid kan zich ook uiten in steeds terugkerende astma-aanvallen.

Klachten van het maag-darmkanaal:

Klachten van het maag-darmkanaal kunnen zijn: braken, misselijkheid, buikpijn en/of darmkrampen, winderigheid, diarree en verstopping.

Gedragsstoornissen:

Gedragsstoornissen kunnen optreden door toedoen van lichamelijke klachten als jeukend eczeem of benauwdheidklachten. Ook moet men hierbij denken aan prikkelbaarheid, plotselinge stemmingswisselingen, onevenwichtigheid hyperactief gedrag, slapeloosheid, nachtelijke onrust, veel dromen, nachtmerries, concentratiestoornissen etc. Deze lichamelijke klachten kunnen weer het gevolg zijn van een voedselallergie of voedselovergevoeligheid.

Klachten van meer algemene aard:

Meer specifieke en vaak voorkomende klachten betreffen een gevoel van lusteloosheid en vermoeidheid, spier- en gewrichtsklachten, mentale klachten (bv. depressies, vergeetachtigheid, huilbuien, geïrriteerdheid, woedeaanvallen, zenuwachtigheid), eetbuien, hongeraanvallen, hoofdpijn, migraine, uitputting.

Kan iedereen ermee te maken krijgen?

Uit onderzoek blijkt dat bij ongeveer 30% van de Nederlandse bevolking de aanleg bestaat allergische klachten te ontwikkelen. Deze aanleg is erfelijk, d.w.z. dat men die met de geboorte meekrijgt. Ergens aanleg voor hebben wil niet altijd zeggen dat deze tot uiting komt. Tussen de verschillende vormen van allergie zoals allergische astma, hooikoorts, bepaalde vormen van eczeem en voedselallergie bestaat een duidelijk verband. Heeft een van de ouders een allergische aandoening, dan bestaat er 30% kans dat hun kinderen ook dergelijke aandoeningen krijgen. Hebben beide ouders een allergische aandoening, dan is de kans 50-70%.

Voedselallergie komt het meest voor bij jonge kinderen. Dit komt waarschijnlijk omdat het maagdarmkanaal en het afweersysteem bij de geboorte nog niet volledig ontwikkeld zijn. Daardoor kan de voeding nog niet optimaal verteerd worden en komen er vaker geheel of gedeeltelijk intacte eiwitten in de darm. Omdat de darmwand ook nog niet goed ontwikkeld is, kan een deel van deze eiwitten de darmwand passeren. Dit deel komt vervolgens in aanraking met het eveneens nog niet volledig ontwikkelde afweersysteem waardoor de kans wat groter is dat er een afwijkende reactie optreedt in de vorm van allergie. Na rijping van het maag-darmkanaal en het afweersysteem wordt de kans op dergelijke reacties kleiner. Dit zou ook de verklaring kunnen zijn voor het over een allergie heen groeien op wat latere leeftijd.

Samenvatting van klachten die met Bioresonantie-therapie in de volgende gebieden met succes worden ingezet:

• Chronische vermoeidheid zoals ME syndroom, candida infecties, hypoglycemie, chronische darmklachten met verstopping en diarree;
  • Chronische ziektes en gestoorde afweer;
  • Allerlei allergieën en astma bronchiale, chronische bijholten;
  • Verschillende huidklachten zoals eczeem, psoriasis, neurodermitis;
  • Begeleidingstherapie bij kanker;
  • Bij degeneratieziektes zoals artrose;
  • Bij pijnbehandelingen zoals gewrichtspijnen, reumatische pijnen, rugklachten, hoofdpijnen, migraine;
  • Slaapstoornissen, onrust, nervositeit;
  • Behandelingen van parasieten;
  • Verslavingen;
  • Hormonale storingen;
  • Ziekte van Lyme (tekenbeten);
  • Huisdierallergie;
  • Stofwisselingsziekte;
  • Bacteriën en virussen ( ook latente ziekte van allerlei herpessen, pfeiffer, darmbacterieen);
  • Ziekte van pfeiffer;
  • Darmonstekingen (zoals Collitus Ulcerosa, Morbus Crohn);